Отворена царинска линија

NCTS

ПКГ

 

AEO

 

Cefta Trade Portal

буџет

 

Семинари



Najvažniji konktakti

Студија мерења времена

 

 

Функционисање заједничке контроле за прелазу Прешево - Табановце

четвртак, 03 октобар 2019.

Крајем августа отворен je први заједнички гранични прелаз Прешево-Табановце, на граници између Србије и Северне Македоније. То је први прелаз на коме је примењен концепт ''Оne stop shop'', који подразумева да се и путници и превозници због граничних формалности на прелазу заустављају само једном, што би требало да омогући значајно убрзање промета путника и робе преко границе. О томе како функционише заједничка контрола у почетној фази говорио је гостујући у Јутарњем програму РТС Веселин Милошевић, заменик директора Управе царина.

 

 

На питање да ли је до сада остварен очекивани резултат замишљен концептом ''Оne stop shop'', Милошевић је рекао да Управа царина заједно са граничном полицијом и колегама из Северне Македоније интензивно ради на побољшању појединих аспеката заједничке контроле.

 


''То подразумева оне аспекте за које заједничким радом и кроз компромис треба да тражимо нека боља решења, како би убрзање осетила привреда, пре свега превозници и наравно наши грађани, као и сви остали путници који користе тај прелаз'', рекао је он.

 

 

Када је реч о аспектима који захтевају додатни ангажман свих страна како би били унапређени, заменик директора је објаснио да се то односи пре свега на теретни саобраћај.

 


''Идеја је била да се смањи притисак на прелаз и да се протoк путника и робе учини што ефикаснијим. С обзиром да је, у највећој мери, промет робе наша одговорност – у том сегменту ћемо и покушати да учинимо све што је у нашој моћи да се обезбеде услови неопходни да концепт заједничке контроле буде успешан'', истакао је он.

 


''Морам да нагласим да је прелаз Прешево један од наших највећих, а уједно и најефикаснијих  прелаза. Контролисали смо проток теретног саобраћаја и мерили време задржавања које показује да у Србију за 24 часа на Прешеву уђе око 600 камиона, што се сматра изузетним резултатом. Наиме, то значи да царинска процедура Србије у просеку траје око 2.5 минута. Са друге стране, колеге из Северне Македоније су изразиле забринутост због незадовољства појединих удружења превозника, јер у Србији немамо капацитете за коришћење тзв. брзе траке намењене за камионе који су празни или само транзитирају преко наше територије. Сусрели смо се у више наврата на самом прелазу, а сутра очекујемо високу делегацију царинске администрације Северне Македоније у Управи царина у Београду. Тада ћемо потписати заједнички предлог како би садашње стање могло да се унапреди'', нагласио је Милошевић.

 

 

Одговарајући на питање, шта превозници могу да очекују Милошевић је казао да када постоји добра воља са обе стране, решење није тешко осмислити.

 


''Ми разумемо позицију наших колега из Северне Македоније, као што и они разумеју нашу. Тренутна техничка опремљеност прелаза Прешево на улазу у Србију омогућава коришћење две саобраћајне траке за теретна возила, али је вага за обавезно мерење камиона стационирана на једној од њих. За почетак, да бисмо убрзали рад на нашој страни прелаза, предузећемо хитне кораке како би се обезбедила вага и за другу саобраћајну траку предвиђену за камионе. Предложићемо да до тада македонска страна помогне обрадом декларација за свој извоз на старом делу прелаза Табановце или у унутрашњости, како би камиони на улаз у Србију долазили само ради мерења. Већ смо објаснили колегама из Северне Македоније да смо спремни за договор и компромис у оквиру важећих прописа, што значи да из обавезне процедуре не можемо да избацимо мерење камиона, а прихватање мерних листова друге државе могуће је само уколико се то утврди међудржавним споразумом'', објаснио је заменик директора.

 

 

Када је реч о путничком промету констатовано је да тренутно нема ни задржавања, ни већих проблема.

 


''Као што је наш приоритет да обезбедимо адекватне услове за што ефикасније спровођење царинских процедура на границама, тако и колеге из граничне полиције свакодневно покушавају да унапреде и убрзају процедуре у вези са прегледом личних исправа путника. Пошто су оба сегмента контроле важна, јер представљају гарант сигурности свих наших грађана, уверен сам да ћемо у најкраћем могућем року доћи до договора који нас води до најефикаснијег решења'', појаснио је Милошевић.

 


Он је додао да колеге из граничне полиције ових дана тестирају различите модалитете прегледа путних исправа и чини се да је на видику и убрзање те процедуре. Такође је рекао да је за Управу царина ово четврти споразум о заједничкој контроли и да су поред два споразума са Северном Македонијом, такви споразуми потписани са Бугарском и Црном Гором.

 


''Свима нам је приоритет да дамо допринос унапређењу тренутне пропусне моћи прелаза, тим пре  што се границе у региону полако губе, па већ наредних дана очекујемо сусрет председника Србије и премијера Северне Македоније у Новом Саду који ће заједно са председником Албаније разматрати могућности формирања тзв. мини шенген зоне на нашим просторима. Управа царина сматра да ће мере о којима смо данас говорили дати квалитативни допринос и овим разговорима, а пре свега уклањању баријера у промету путника и робе у региону'', закључио је Милошевић.

 

 

ППС образац


План развоја царинске службе
Синдикат
  

570 на 3030

 

Сва права задржана 2009 © Република Србија - Министарство финансија и привреде - Управа Царина