Otvorena carinska linija

NCTS

NCTS

 

 AEO

 

Cefta Trade Portal

budzet

 

Seminari





Studija merenja vremena

 

Zajedničke akcije smanjuju broj migranata na granici

понедељак, 08 октобар 2018.

O tome sa kakvim slučajevima se susreću carinici na graničnim prelazima kada je u pitanju krijumčarenje migranata, na koje sve načine migranti pokušavaju da predju granicu, kao i o značaju iskustva carinika i opreme kojom raspolažu kako bi sprečili takve pokušaje, govorio je za gledaoce emisije ''Svitanje'' televizije Pink 8. oktobra 2018. godine  koordinator Odeljenja za suzbijanje krijumčarenja Uprave carina Vladimir Kovačević.

 

 

Kovačević je istakao da je na teritoriji Republike Srbije trenutno smanjen broj pokušaja migranata da ilegalno predju granicu, čemu doprinose zajedničke akcije sa Evropolom i Ministarstvom unurašnjih poslova Srbije, kao i akcija koja se jednom godišnje sprovodi sa DCAF-om u kojoj kontrolni organi Evrope učestvuju u kontroli robe, vozila i putnika na teritoriji Srbije, a akcenat se stavlja na sprečavanje krijumčarenje migranata. Poslednji izveštaj u maju ove godine pokazao je da je krijumčarenje migranata u padu.

 

 

O tome kakvom se sve riziku izlažu migranti kako bi došli na željeno odredište, objasnio je Kovačević kroz slikoviti primer nedavnog pokušaja dvojice migranata da se prevezu preko granice sakriveni ispod šasije kamiona koji je iz Turske prevozio robu ka Austriju.

 

 

On je opisao da se carinici suočavaju sa najrazličitijim situacijama, jer migranti vrebaju i koriste trenutke kada vozač napusti kamion  da se ubace u tovar a da prethodno nemaju nikakva saznanja o tome sta kamion prevozi i da li je tovar štetan po njihovo zdravlje.

 

 

''Obučavamo naše ljude da na osnovu analize rizika profilišu putnička i teretna vozila koja su, u konkretnom slučaju, interesantna odnosno sumnjiva za krijumčarenje migranata. To nije jednostavno jer migranti ne biraju kamione, već čekaju prvu priliku, tj kamion koji je vozač napustio, kako bi nasilnim putem ušli u tovar, što podrazumeva da seku plombe, cirade, zatim ih spajaju iglama ili lepe, tako da na tim mestima tražimo indikatore za kontrolu'' – objašnjava Kovačević.

 

 

Voditeljka je konstatovala da je upravo mobilni skener otkrio migranta ispod šasije, što je koordinator Odeljenja za suzbijanje krijumčarenja i potvrdio rekavši da pored toga što je otkriveno jedno krivično delo, sprečen je i veliki rizik da se ugrozi život migranta koji je doslovno visio ispod kamiona.

 

 

''Carinski posao nije teška nauka, ali zahteva znanje i iskustvo, kao i svaki posao u životu. Pre svega, od velikog značaja su dobre obuke zaposlenih, gde kroz razne treninge uče šta su to indikatori rizika, kako da profilišu putnike i vozilo, da li je njihova ruta logična, da li je ekonomska isplativost odredjene pošiljke, i brojni drugi pokazatelji koji mogu da izazovu sumnju. Kada je reč o krijumčarenju migranata, najčešće ih otkrivamo u kamionima, u čak 90 odsto slučajeva, medjutim, postoji i tih 10 odsto gde se oni mogu otkriti u automobilima, vozovima, i drugim prevoznim sredstvima.''

 

 

Na pitanje da li je tačno da carinici migrante najčešće zatiču u kamionima kojima upravljaju turski državljani, kao i da li se to može pripisati nepažnji ili se radi o saradnji, Kovačević je odgovorio: ''Razlog zbog čega se migranti češće otkrivaju u kamionima turskih registarskih oznaka je upravo taj što je na ruti iz Turske prva pauza za odmor uglavnom na teritoriji Srbije, a kako je to jedini način da migranti udju u tovar, tako ih u turskim kamionima najpre i nalazimo. Medjutim, u većini slučajeva vozači kamiona nisu informisani niti znaju da li su migranti unutra i često se dešava da sami prijave da su čuli glasove koji dopiru iz tovara ili da su primetili da je plomba oštećena.''

 

 

Kovačević se zatim osvrnuo na činjenicu da sve što donosi novac, kao što je i krijumčarenje migranata, utiče na pojavu organizovanih grupa koje se time bave. U suzbijanju pomenutih krivičnih dela od velikog značaja su zajedničke akcije carine i policije, gde najčešće policija dodje do informacije, a Uprava carina je tu da, pre svega zahvaljujući mobilnim skenerima, sprovede kontrolu i olakša posao.

 

 

Na kraju gostovanja, koordinator Odeljenja za suzbijanje krijumčarenja je istakao dobre rezultate carinske službe I podvukao da se, bez obzira na visok stepen kontrole u okviru Evropske unije, Srbija nalazi u prednosti jer još uvek postoje prelazi gde vozila moraju da se zaustave i gde se sprovodi kontrola svih ulaznih i izlaznih vozila i putnika.

 

PPS obrazac


 

Plan razvoja 2017-2020
Krenite na put

 
570 na 3030

Vodič za putnike


 

Сва права задржана 2009 © Република Србија - Министарство финансија и привреде - Управа Царина