Отворена царинска линија

NCTS

ПКГ

 

AEO

 

Cefta Trade Portal

буџет

 

Семинари



Najvažniji konktakti

Студија мерења времена

 

 

Колона камиона на прелазу Хоргош

среда, 11 септембар 2019.

Од понедељка је дошло до формирања дуге колоне теретњака који чекају на излазу прелаза Хоргош, а о узроцима те појаве и тренутном стању било је речи у директном укључењу у Јутарњи програм РТС, као и у прилогу емитованом у Дневнику 2 РТС.

 

 

Пре него што се сликом из студија прешло на терен, констатовано је да задржавања на путничким терминалима нема, али да су на граници са Мађарском неуобичајно велике гужве у теретном саобраћају.

 

 

Репортер је потом са лица места потврдио да камиони на теретном терминалу прелаза Хоргош чекају најмање 6 сати, док се на Келебији задржавају најмање 4 сата. Иако је, како је рекао, уобичајно да од понедељка до петка на излазу из земље буде више камиона, колона од преко 6 километара ипак није очекивана појава за ово доба године.

 

 

Са Кањишке петље са које се репортер укључио у програм, колона камиона је била јасно видљива, а новинар Тони Бедалов је пренео гледалишту своја сазнања да од понедељка једва трећина уобичајеног броја теретњака пролази кроз гранични прелаз Реске – Хоргош.

 

 

Разлоге овог неуобичајно дугог задржавања објаснио је у својој изјави за РТС Мирољуб Стојковић шеф царинске испоставе на теретном терминалу Хоргош.

 

 

''Од понедељка је изузетно успорен рад мађарских, првенствено полицијских, органа. У задњих 48 сати ми смо успели да пропустимо свега 400, 500 камиона што је дупло мање у односу на број који ми реално можемо пропустити. Међутим, по информацијама до којих смо дошли, мађарска страна тврди да је разлог успореног рада чињеница да им је због невремена у понедељак пао систем. Ми смо у сталном контакту са њима и покушавамо да убрзамо њихов рад, али нажалост у томе за сада не успевамо'', објаснио је Стојковић.

 

 

Новинар је на крају прилога пренео очекивано незадовољство возача камиона који, како кажу, губе време, трошкови им се повећавају и тако постају неконкурентни. Због дужих задржавања на границама трпе сви који су укључени у ланац допреме робе, а има и оних возача који на Кањишкој петљи одустају од чекања и враћају се назад, јер им је вишечасовно чекање неиздрживо.

 

 

Подсећамо да царинска служба Србије нема никаквог утицаја на стварање колоне теретњака, јер је процес рада организован тако да за излазну процедуру сваког појединачног камиона није потребно више од 2,5 минута. Нажалост, то не значи много уколико је међузона између две земље непрекидно попуњена, па камиони не могу да уђу у суседну државу због минималне пропусне моћи на другој страни границе.

 

ППС образац


План развоја царинске службе
Синдикат
  

570 на 3030

 

Сва права задржана 2009 © Република Србија - Министарство финансија и привреде - Управа Царина