Отворена царинска линија

NCTS

ПКГ

 

AEO

 

Cefta Trade Portal

буџет

 

Семинари



Najvažniji konktakti

Студија мерења времена

 

 

Царина заинтересована да се утиче на задржавање у теретном саобраћају

петак, 11 октобар 2019.

Привредна комора Србије је у сарадњи са Кабинетом председнице Владе Републике Србије 11. октобра 2019. године организовала још један сусрет својих чланица и представника државних органа како би се пронашло решење за дуга задржавања у теретном друмском саобраћају.

 

 

Честе колоне на нашим граничним прелазима представљају озбиљанн изазов и прете да угрозе конкурентност српске привреде на међународном тржишту, како истичу представници компанија који су се окупили у Привредној комори Србије.

 

Управо су због тога састанку присуствовали и високи представници Управе царина Србије, заменик директора Веселин Милошевић и Смиљана Ковачевић, помоћник директора у Сектору за царинске поступке.

 

 

Представници царинске службе Србије су још једном поновили да је Управа царина веома заинтересована да се заједничким напорима и мерама утиче са смањење задржавања теретног саобраћаја, пре свега на излазу из Републике Србије и на најфреквентнијим граничним прелазима.

 


Како су, између осталих, најфреквентнији прелази који привредници користе за извоз робе – гранични прелази Хоргош и Келебија, заменик директора Веселин Милошевић је подсетио да је 15. априла 2019. године током сусрета директора царинске администрације Србије и Мађарске посебна пажња посвећена овом проблему, али да упркос конструктивним предлозима Управе царина, није дошло до значајнијих помака.

 


Још тада је делегација Управе царина Србије објаснила мађарским колегама да се царинска служба врло често суочава са незадовољством привредника и превозника због вишечасовних чекања на граници која лоше утичу на позитиван привредни амбијент који Србија покушава да креира и стимулише.

 

Предложено је да се појачане контроле спроводе у краћем временском периоду, да се повећа број трака на улазу у Мађарску и да се дозволи улазак возила на теретни терминал на мађарској страни границе како би се гужва смањила.

 


Са друге стране, присутни су могли да чују и конкретне податке који говоре о томе да на прелазу Хоргош за 24 часа из земље изађе око 400 теретних возила, а да је капацитет царинске службе Србије дупло већи. На жалост, када колона стоји и међузона је пуна, немогуће је спроводити царински поступак, јер камиони физички не могу да прођу до суседне границе.

 

Помоћник директора у Сектору за царинске поступке, Смиљана Ковачевић, је нагласила да су све царинске процедуре усклађене са европским стандардима и да Управа царина ни на који начин не доприноси тренутном стању, већ да је и сама неоправдано суочена са отежаним условима рада трпећи велики притисак на који не може да утиче.

 

Привредници су изнели предлог да се обезбеди посебна трака за пролаз камиона који су празни, као и за оне компаније које су стекле статус Овлашћеног привредног субјекта (АЕО), али то, како им је објашњено, зависи од билатералног договора двеју страна и од инфраструктурних капацитета који би требало да буду унапређени на већини наших прелаза.  


Током сусрета, представници Управе царина су заједно са привредницима подржали настојања Владе Републике Србије да се са суседним државама на највишем нивоу разматра могућност увођења концепта заједничких прелаза, као што је већ учињено са Републиком Северном Македонијом, јер би то поред већ постојећих поједностављења, могло трајно да олакша и убрза промет робе и путника преко границе.

 

ППС образац


План развоја царинске службе
Синдикат
  

570 на 3030

 

Сва права задржана 2009 © Република Србија - Министарство финансија и привреде - Управа Царина