Otvorena carinska linija

NCTS

NCTS

 

 AEO

 

Cefta Trade Portal

budzet

 

Seminari





Studija merenja vremena

 

Funkcionisanje zajedničke kontrole za prelazu Preševo - Tabanovce

četvrtak, 03 oktobar 2019.

Krajem avgusta otvoren je prvi zajednički granični prelaz Preševo-Tabanovce, na granici između Srbije i Severne Makedonije. To je prvi prelaz na kome je primenjen koncept ''One stop shop'', koji podrazumeva da se i putnici i prevoznici zbog graničnih formalnosti na prelazu zaustavljaju samo jednom, što bi trebalo da omogući značajno ubrzanje prometa putnika i robe preko granice. O tome kako funkcioniše zajednička kontrola u početnoj fazi govorio je gostujući u Јutarnjem programu RTS Veselin Milošević, zamenik direktora Uprave carina.

 


Na pitanje da li je do sada ostvaren očekivani rezultat zamišljen konceptom ''One stop shop'', Milošević je rekao da Uprava carina zajedno sa graničnom policijom i kolegama iz Severne Makedonije intenzivno radi na poboljšanju pojedinih aspekata zajedničke kontrole.

 

 

''To podrazumeva one aspekte za koje zajedničkim radom i kroz kompromis treba da tražimo neka bolja rešenja, kako bi ubrzanje osetila privreda, pre svega prevoznici i naravno naši građani, kao i svi ostali putnici koji koriste taj prelaz'', rekao je on.

 

 

Kada je reč o aspektima koji zahtevaju dodatni angažman svih strana kako bi bili unapređeni, zamenik direktora je objasnio da se to odnosi pre svega na teretni saobraćaj.

 


''Ideja je bila da se smanji pritisak na prelaz i da se protok putnika i robe učini što efikasnijim. S obzirom da je, u najvećoj meri, promet robe naša odgovornost – u tom segmentu ćemo i pokušati da učinimo sve što je u našoj moći da se obezbede uslovi neophodni da koncept zajedničke kontrole bude uspešan'', istakao je on.

 


''Moram da naglasim da je prelaz Preševo jedan od naših najvećih, a ujedno i najefikasnijih  prelaza. Kontrolisali smo protok teretnog saobraćaja i merili vreme zadržavanja koje pokazuje da u Srbiju za 24 časa na Preševu uđe oko 600 kamiona, što se smatra izuzetnim rezultatom. Naime, to znači da carinska procedura Srbije u proseku traje oko 2.5 minuta. Sa druge strane, kolege iz Severne Makedonije su izrazile zabrinutost zbog nezadovoljstva pojedinih udruženja prevoznika, jer u Srbiji nemamo kapacitete za korišćenje tzv. brze trake namenjene za kamione koji su prazni ili samo tranzitiraju preko naše teritorije. Susreli smo se u više navrata na samom prelazu, a sutra očekujemo visoku delegaciju carinske administracije Severne Makedonije u Upravi carina u Beogradu. Tada ćemo potpisati zajednički predlog kako bi sadašnje stanje moglo da se unapredi'', naglasio je Milošević.

 


Odgovarajući na pitanje, šta prevoznici mogu da očekuju Milošević je kazao da kada postoji dobra volja sa obe strane, rešenje nije teško osmisliti.

 

 

''Mi razumemo poziciju naših kolega iz Severne Makedonije, kao što i oni razumeju našu. Trenutna tehnička opremljenost prelaza Preševo na ulazu u Srbiju omogućava korišćenje dve saobraćajne trake za teretna vozila, ali je vaga za obavezno merenje kamiona stacionirana na jednoj od njih. Za početak, da bismo ubrzali rad na našoj strani prelaza, preduzećemo hitne korake kako bi se obezbedila vaga i za drugu saobraćajnu traku predviđenu za kamione. Predložićemo da do tada makedonska strana pomogne obradom deklaracija za svoj izvoz na starom delu prelaza Tabanovce ili u unutrašnjosti, kako bi kamioni na ulaz u Srbiju dolazili samo radi merenja. Već smo objasnili kolegama iz Severne Makedonije da smo spremni za dogovor i kompromis u okviru važećih propisa, što znači da iz obavezne procedure ne možemo da izbacimo merenje kamiona, a prihvatanje mernih listova druge države moguće je samo ukoliko se to utvrdi međudržavnim sporazumom'', objasnio je zamenik direktora.

 


Kada je reč o putničkom prometu konstatovano je da trenutno nema ni zadržavanja, ni većih problema.

 


''Kao što je naš prioritet da obezbedimo adekvatne uslove za što efikasnije sprovođenje carinskih procedura na granicama, tako i kolege iz granične policije svakodnevno pokušavaju da unaprede i ubrzaju procedure u vezi sa pregledom ličnih isprava putnika. Pošto su oba segmenta kontrole važna, jer predstavljaju garant sigurnosti svih naših građana, uveren sam da ćemo u najkraćem mogućem roku doći do dogovora koji nas vodi do najefikasnijeg rešenja'', pojasnio je Milošević.

 


On je dodao da kolege iz granične policije ovih dana testiraju različite modalitete pregleda putnih isprava i čini se da je na vidiku i ubrzanje te procedure. Takođe je rekao da je za Upravu carina ovo četvrti sporazum o zajedničkoj kontroli i da su pored dva sporazuma sa Severnom Makedonijom, takvi sporazumi potpisani sa Bugarskom i Crnom Gorom.

 

 

''Svima nam je prioritet da damo doprinos unapređenju trenutne propusne moći prelaza, tim pre  što se granice u regionu polako gube, pa već narednih dana očekujemo susret predsednika Srbije i premijera Severne Makedonije u Novom Sadu koji će zajedno sa predsednikom Albanije razmatrati mogućnosti formiranja tzv. mini šengen zone na našim prostorima. Uprava carina smatra da će mere o kojima smo danas govorili dati kvalitativni doprinos i ovim razgovorima, a pre svega uklanjanju barijera u prometu putnika i robe u regionu'', zaključio je Milošević.

 

 

 

PPS obrazac


 

Plan razvoja 2017-2020
Krenite na put

 
570 na 3030

Vodič za putnike


 

Sva prava zadržana 2009 © Republika Srbija - Ministarstvo finansija i privrede - Uprava Carina