Користимо "колачиће" како би побољшаљи употребљивост интернет сајта. Уколико наставите коришћење интернет странице, Ви прихватате услове коришћења. Више информација
22. 03. 2019.
Пре почетка конференције за новинаре, одржане 22. марта 2019. године у Командном центру Управе царина, о сврси увођења електронских локатора и изазовима са којима се царинска служба суочила у том процесу, у емисији „Јутро са Сањом“ говорио је Владимир Илић из Сектора за царинске поступке.
Илић је током гостовања нагласио да иако постоји неосновани отпор према овој новини, применом електронских локатора на целој територији Србије постиже се већи степен безбедности и сигурности друштва, а спречавају нелегална трговина и сви видови кријумчарења.
На питање новинарке Сање Лубардић има ли оних који су против увођења локатора, Владимир Илић је одговорио да су то они који се противе свему што је ново, али и они који ће на овај начин изгубити значајан део профита остварен кријучарењем.
„Правни основ за увођење електронских локатора дат је у Уредби коју је Влада Србије донела још у фебруару 2017. године. Увођење локатора је у заједничком интересу како државе, тако и привредних субјеката, јер ће се њиховом применом онемогућити убацивање у камионски товар било чега што није пријављено, а да то прође неопажено. Дакле, на првом месту нам је сигурност и безбедност транспорта, али наравно, и пуњење буџета Републике Србије“, објаснио је он.
Говорећи о томе на који начин локатори могу бити оштећени, Илић је навео податак да је од 21. јануара ове године, када је систем електронских локатора уведен, до данашњег дана намерно оштећено око 100 локатора, које су цариници проналазили покиданих сајли, разбијене или бачене у воду.Међутим, саговорник из Управе царина је упозорио оне који то чине да држава неће дозволити да се намерно уништава њена имовина, те да ће због таквог понашања бити санкционисани.
На питање новинарке да ли ће бити кажњени и они који локатор случајно оштете, гост је одговорио да Комнадни центар Управе царина врши надзор 24 часа дневно, а ту је и мобилна екипа која може у било ком тренутку да се појави где је потребно. Дешавало се да возач сам пријави цариницима да је локатор оштећен, након чега би у његовом камиону били пронађени мигранти који су локатор оштетили како би ушли у приколицу.„На данашњој конференцији за новинаре која ће бити одржана у Командном центру УЦ центру главна тема ће бити изазови при увођењу локатора. Поново ћемо показати како локатор функционише и упозорити да ће они који га намерно оштете или униште бити кажњени, а штета надокнађена“, упозорио је Владимир Илић.
Укључивши се сликом уживо на гранични прелаз Хоргош, где у том тренутку није било застоја, новинарка је питала госта да ли је тачно да локатори успоравају теретни саобраћај.
„Апсолутно није тачно да су локатори узрок великих гужви на прелазима, јер је њих било и пре увођења овог система“, истакао је он и додао да је за постављање локатора потребно свега минут и по времена, што је колегиница демонстрирала, а снимак се може пронаћи у медијима и на Фејсбук страници Управе царина.
Главни узрок задржавања на прелазима је, како је рекао, успорени рад пограничних служби суседних земаља или једностране одлуке на које немамо утицаја.
Као пример навео је Мађарску, која је прошлог викенда увела забрану транзитирања кроз ту земљу, што је аутоматски створило гужве на нашој страни границе.
За крај разговора са Владимниром Илићем, водитељка је најавила конференцију за новинаре у Командном центру Управе царина поводом завршетка увођења система електронских локатора и изазова који су пратили тај процес.
Пријавите корупцију
Пријавите кршење прописа
Питајте нас