29. 08. 2018.

Подели:

Телеграф расветљава процедуру царињења половних мотоцикала из иностранства

 

Телеграф расветљава процедуру царињења половних мотоцикала из иностранства

Свакодневно пребирање по огласима, трагање за најбољим моделом, покушај да се жеље помире са количином новца на располагању чине се као најтежи сегменти куповине половног мотора, али све те муке падају у заборав након суочавања са процесом његовог увоза и царињења.

Мотоциклиста Александар Јокић из Београда хтео је да купи мотор у Италији и да га довезе у Србију, али је схватио да процедура није тако једноставна.- Нигде не постоји водич из ког може унапред да се види колико то дуго траје, који папири су потребни и колико читава процедура кошта - објашњава Јокић.

 

Прва ствар која мора да се изврши је одјављивање мотора и саобраћајне дозволе у земљи у којој се купује, након чега се добија потврда која служи као доказ да мотоцикл није украден. Ову обавезу на себе преузима продавац, али трошак, који варира од државе до државе, најчешће пребацује на купца. Просечна цена ових такси износи око 70 евра.

На рачуну који је, поред овереног купопродајног уговора, доказ обављене куповине, морају да стоје сви подаци о купцу и продавцу мотора. Иако се на фактури налази и цена, она не мора да буде прихваћена као основица за утврђивање царинске вредности, зато што Управа царина користи каталог АМСС где стоји који је мотоцикл годиште, који је модел, колика му је кубикажа, а не по којој цени је купљен.

 

У Управи Царина кажу за Телеграф да се при увозу мотоцикла или мопеда мора поднети документација на основу које се на несумњив начин може извршити правилна идентификација. - Ту се првенствено мисли на саобраћајну књижицу, фактуру и купопродајни уговор. Последња два документа морају бити оверена код нотара, у суду или МУП или општини - објашњавају у Царини.

Разлика у односу на увоз аутомобила је та што мотоцикли не морају да имају Еуро 3 мотор, јер га чак и понеки нови модели немају. У Царини напомињу да је потребно обратити се и Агенцији за безбедност саобраћаја, Сектору за возила, ради прибављања Потврде о хомологацији.

 

Сама процедура увоза спроводи се у тзв. редовном царинском поступку. - То подразумева пријављивање возила на граници и спровођење транзитног поступка, као и писмено подношење царинске декларације (ЈЦИ) са свим потребним документима којима се надлежној царинарници доказују чињенице наведене у декларацији. Царинарница увидом у поднету документацију и прегледом робе врши идентификацију исте и утврђује њену царинску вредност након чега спроводи и окончава поступак - објашњавају за Телеграф у Царини.

За возила која су произведена у земљама Европске Уније не плаћа се царина, док је за мотоцикле из осталих земаља царина око 2 одсто, док порез који се плаћа на процењену вредност износи 20 процената.

Важно је напоменути да при израчунавању трошкова куповине и увоза мотора људи обично превиде да је потребно платити и довожење мотоцикла у земљу, за шта је потребно минимум 150, 200 евра.