Користимо "колачиће" како би побољшаљи употребљивост интернет сајта. Уколико наставите коришћење интернет странице, Ви прихватате услове коришћења. Више информација
04. 03. 2019.
Представници Управе царина, електронским локаторима, прате робу која улази у Србију и излази из ње. Циљ је спречавање нелегалне трговине, али и свих познатих видова кријумчарења, преносе Вечерње новости.
До краја марта ће сваки камион који уђе у Србију, изађе из ње и прође њоме носити локатор. Овај уређај омогућава српским цариницима да, док су на територији наше земље, прате кретање робе и тако спрече кријумчарење. Ново царинско обележје се користи од јануара и тренутно га употребљава 70 одсто испостава. Само у петак, локатор је постављен на око хиљаду камиона, а скинут је са њих око 800.
Локатор садржи најважније податке о испоруци. Цариник уз мобилни са овог уређаја може да очита врсту и количину робе која је у камиону, одакле је пошла, где ће се истоварити, ко је превози, ко увози и ко је одговоран за документацију. Исте податке виде и запослени у Командном центру Управе царина. Они на мапи Србије сваког тренутак прате кретање товара, а уколико се нешто дешава са уређајем - пали се аларм. ''Ми већ видимо предности новог система'' објашњава Соња Лазаревић, помоћник директора Управе царина. ''Један камион је завршио извозни поступак и кренуо ка Бачком Брегу. У Командном центру су, међутим, видели да је локатор био скинут шест минута. На прелазу камион је прегледан и у њему су откривена, поред меркантилног кукуруза, и два мигранта. Систем локатора уведен је с циљем праћења кретања превозних средстава и повећања сигурности и безбедности, спречавања нелегалне трговине, али и свих видова кријумчарења - од људи до наркотика. Увођењем овог система постарали смо се да сви товари који кроз нашу земљу пролазе буду максимално заштићени.''
Обавезу качења локатора на сваки камион увела је Влада, Уредбом о допунама Уредбе о царински дозвољеном поступању са робом 14. фебруара 2017. Фазна примена је почела 21. јануара ове године. Набавка уређаја и одговарајућег софтвера финансирана је из буџета и коштала је - 729,3 милијарди.
''Свако, и најмање неовлашћено дирање уређаја или обезбеђеног товарног простора региструје се истог тренутка у нашем командном центру. Одмах по примању таквог сигнала наложићемо царинским службеницима на терену да детаљно прегледају поменуто возило или ћемо послати специјализовани тим цариника да то обави'' каже помоћник директора Раде Кнежевић. ''Пломба обезбеђује да се не отвара товарни простор, али с локатором ми имамо историју где се креће. Уколико приметимо сумњиво скретање и нелогично задржавање превозника, то је сигнал за узбуну. Узимамо у обзир која се роба превози, ко је превозник. Са локаторима нам је олакшана борба против кријумчара.'' И газде могу да контролишу
Домаћи превозници упозоравају да се због постављања локатора дуже задржавају. У Управи царина објашњавају да је пословна заједница била упозната са новинама.''Учинили смо све што је у нашој моћи да на време упознамо пословну заједницу са предностима оваквог праћења товара'' сматра Соња Лазаревић. ''То је и у интересу самих превозника, који сада могу да прате своја возила и буду упознати са евентуалним малверзацијама којих до сада нису били свесни, јер су их чинили њихови запослени.''
Монтирање за минут и по
Цариници су у петак новинарима демонстрирали како се монтира и како функционише локатор. Причвршћивање уређаја трајало је минут и по. Уређаји се на камион постављају приликом уласка у земљу, а овлашћени цариник га скида на испостави код коначне дестинације. Приликом извоза, монтира се у испостави где је покренут извозни поступак, а скида се на граничном прелазу. Уколико је реч о транзиту, камиони га носе од границе до границе. Обавезан је и за стране и домаће превознике.
Пријавите корупцију
Пријавите кршење прописа
Питајте нас