Користимо "колачиће" како би побољшаљи употребљивост интернет сајта. Уколико наставите коришћење интернет странице, Ви прихватате услове коришћења. Више информација
29. 09. 2021.
Све ређа и ограниченија путовања, утицала су на то да много више ствари шаљемо и примамо поштом, због чега је промет вишеструко већи. У поштанским пошиљкама најчешће се налазе гардероба, козметика и технички производи, али се деси и понека главица киселог купуса. О поштанским пошиљкама је овога јутра за емисију ''Ухвати дан'' Радио Београда 1, говорила Јасминка Вујадиновић, шефица царинске испоставе Пошта Београд.
''Пандемија коронавируса довела је до експанзије куповине преко интернета, тако да се укупан број пристиглих пошиљака увећао за око 30% у односу на прошлу и претпрошлу годину'', истакла је она на почетку разговора.
На питање шта грађани најчешће поручују, саговорница из Управе царина је навела да се углавном ради о гардероби, обући и козметици, јер се због немогућности путовања у иностранство људи сналазе тако што све чешће наручују робу преко интернета.
Она је подсетила на прописе којима је регулисано да су пошиљке вредности до 50 евра ослобођене плаћања царине и да се у том случају плаћа само ПДВ, што је условило да се роба до те вредности најчешће и наручује.
Увећан је, како је рекла, и број пошиљака које физичка лица шаљу другим физичким лицима, обично рођацима које не могу сада да посећују.
На питање новинарке да издвоји неку невероватну ствар коју су цариници проналазили у пошиљкама, саговорница је рекла да се понекад шаље и храна, па као пример навела кисео купус и сарме.
За слушаоце је вероватно било занимљиво да чују како су царински службеници у пошиљкама затицали и живе пчеле, па и оплођена јаја ретких врста као што је бели паун.
Многи покушавају да злоупотребе поштански саобраћај за кријумчарење забрањене робе попут дроге, али и антиквитета.
''Последњи забележен случај је пошиљка у извозу у којој се налазио часопис, али је он био издубљен изнутра и у отвор запакован стари ковани новац, а поједине кованице су из 13.века и представљају национално благо'', истакла је шефица царинске испоставе Пошта.
Она је подсетила да на сајту Управе царина постоје детаљне информације о царињењу поштанских пошиљака, као и да је поштанским правилником јасно дефинисано шта сме, а шта не сме да се шаље поштом.
На питање како људи реагују када шаљу или очекују да приме пошиљку, а она не стиже, саговорница је нагласила да незадовољства има, зато што у време пандемије роба не стиже као некада, него се дешава да путује дуже.
''Сада постоје збирни центри у свету где се роба смешта и онда када се нађе превоз, обезбеди се транспорт и тада се роба пошаље. Такве пошиљке знају да стоје дуго и да рецимо код нас стигну тек за месец дана. Људи су наравно тиме незадовољни, па нас зову, али када им објаснимо о чему се ради, лакше то прихвате'', објаснила је Јасминка Вујадиновић.
Упитана на крају разговора за савет на шта људи треба да обрате пажњу када наручују робу или је шаљу, шефица царинске испоставе Пошта Београд је подвукла да је кључно познавање прописа, а то подразумева и свест о томе да ће и на пошиљке мале вредности наручене преко интернета, бити обрачунат порез, док су само пошиљке које физичка лица шаљу физичким лицима, до 70 ЕУР, ослобођена плаћања било каквих дажбина.
Пријавите корупцију
Пријавите кршење прописа
Питајте нас