29. 03. 2015.

Подели:

Кампања: Препознајте фалсификат

У београдском Тржном центру Ушће, 27. марта 2015. године, могла се видети необична слика, пошто су посетиоце уместо промотера дочекали стручњаци из разних служби, спремни да им укажу на разлике између фалсификоване и оригиналне робе. Тако је почела кампања ''Фалсификати коштају више, купујем оригинале''...

Пажњу на присуство стручњака скренуо је специјални штанд где су они разговарали с грађанима у жељи да им помогну да убудуће лакше разликују оригиналну од фалсификоване робе. Кампањи коју спроводе Сектор тржишне инспекције Министарство трговине, међународна техничка стручна служба Expertise France и Делегација Европске уније у Београду, подршку је прижила и Управа царина Србије. Тржишни инспектори из Министарства трговине, туризма и телекомуникација потрудили су се да грађанима објасне најважније: шта је довољно препознати како не би морали да брину о последицама по здравље и безбедност. Међу већим бројем фалсификованих производа, налазиле су се и утичнице, које се могу препознати по томе што на паковању немају српски знак усаглашености. Тај знак је неопходан како би се овај производ ставио у промет, рекли су инспектори том приликом, објаснивши да знак садржи шифру именованог тела и годину издавања документа, те да се то може видети на интернету. Грађанима је указано и на то да су сувише јефтини производи готово сигуран знак да су у питању фалсификати.  Поред ниске цене наочара ''Ray-Ban'' за грађане је било довољно сазнање да фалсификовани примерци који су били изложени, немају могућност заштите на UV зрачење, што је по изгледу лако било видљиво. Приказана су и пића ''Горки лист'' и Рубинов вињак са фалсификованим акцизним маркицама. Потенцијалне потрошаче који не могу да препознају да ли су те маркице фалсификоване, инспектори су саветовали да им се обрате, јер се у контакту са произвођачима поменутих пића то лако се може утврдити. Током кампање ''Фалсификати коштају више купујем оригинале'' предвиђено је одржавање још четири овакве акције, на којима ће државни службеници давати корисне информације посетиоцима тржних центара Ушће и Делта Сити.