26. 01. 2015.

Подели:

Успешно стартовао транзит без папира

Примена Новог компјутеризованог система на националном нивоу успешно је почела у поноћ 25. јануара 2015. године. Није било застоја, транзит се одвијао без проблема и до овог тренутка на нов начин обрађено је готово 2.000 царинских декларација. То значи да се сада у редовном поступку, у транзиту, мора користити електронска декларација уместо папирне документације.

Захваљујући напорима Управе царина све царинске испоставе укључене су у систем НЦТС, тренутно укупно 30 шпедиција електронски подноси транзитне декларације, а још 70 је добило одобрење за електронску комуникацију са Управом царина, што практично значи да је питање тренутка када ће се укључити у нови систем. Поучена искуством суседних земаља које су и саме морале да почну да примењују Нови компјутеризовани систем као предуслов за прикључење ЕУ, Управа царина Србије је предузела све мере предострожности како би спречила евентуалне застоје на граници.

Запослени који су директно укључени у примену, као и руководиоци царинске службе у претходних 24 сата активно дежурају да би се потенцијални проблеми отклањали на лицу места, а гужве спречиле. Сви су били у приправности да уколико из неког разлога систем електронске размене података буде недоступан, поступак спроведу у старом систему (ИСЦС), међутим први подаци указују на то да је оваква интервенција била потребна у свега 142 случаја. Управа царина је током четири месеца пилот фазе пројекта понудила сваку врсту подршке привреди за коришћење НЦТС: едукацију за шпедиције и транспортере, бесплатну апликацију за мала и средња предузећа, као и тзв.''Help desk'' сервис који је могуће контактирати за сва питања у вези са применом новог система.

Реална су очекивања да се успешном имплементацијом НЦТС повећа конкурентност Коридора 10 у односу на остале коридоре у региону, а самим тим оствари и већи профит од транзита као важне привредне делатности.