Користимо "колачиће" како би побољшаљи употребљивост интернет сајта. Уколико наставите коришћење интернет странице, Ви прихватате услове коришћења. Више информација
04. 09. 2018.
Најпре на прелазу у Македонију, а касније и са осталим суседима, Србија планира отварање интегрисаних граничних прелаза. По принципу ''једног шалтера''путнички и теретни саобраћај би требало да из једне у другу државу пролази уз минималну администрацију и задржавање.
У Управи царина објашњавају да овај концепт подразумева интегрисани гранични прелаз на коме ће се све формалности обављати на истом месту, а све како би се поједноставила и убрзала гранична процедура.
Искуство у спровођењу заједничких контрола у железничком саобраћају, које наша царина има са бугарским колегама, говори да такав начин рада доноси вишеструко убрзаwе промета. Теретни саобраћај је тако убрзан 10 пута, а промет путника 5 пута.
''Примена тог концепта значајно убрзава промет, штеди време и новац и једном речју – свима олакшава ситуацију'', објашњава за Новости директор Управе царина Милош Томић. Оног тренутка када дођете на прелаз, стигли сте на две границе истовремено, јер ће на истом месту бити стационирани службеници свих наших пограничних служби, али и истих тих служби наших суседа. Такав концепт добија снажну политичку подршку наших највиших званичника, као и подршку релевантних институција, попут Светске банке, која је спремна да донира средства. Незахвално је прогнозирати тачне термине у којима ћемо успети да успоставимо интегрисани прелаз са неком од суседних држава, али је чињеница да смо са Македонијом најдаље стигли у разговорима о имплементацији.''
Да би се из једне у другу државу прелазило преко ''једног шалтера'' потребно је обезбедити инфраструктуру која задовољава потребе свих пограничних служби на обе стране.
''Уколико се снажна подршка настави и уђемо у фазу конкретне реализације, од заједничког прелаза може да нас дели и свега неколико месеци интензивног рада и реорганизације'', сматра Томић.
''Чињеница је да се много новца губи због чекања на границама, али је добар знак да сада постоји свест о томе да то можемо и треба да мењамо'', нагласио је директор Управе царина Србије.
Чекање дуже од пута
Процене су да се на Балкану готово 80 одсто времена троши на чекање на границама, а свега 20 одсто на сам транспорт. Постојање интегрисаног прелаза на коме се истовремено врше и излазна и улазна контрола смањило би чекање не само за путнике, већ и за теретњаке. Тиме се директно утиче на уштеде привреде обају земаља које постају конкурентније на глобалном тржишту.
Пријавите корупцију
Пријавите кршење прописа
Питајте нас