31. 10. 2018.

Подели:

Већи водостај Дунава доноси и већи промет робе

 

Већи водостај Дунава доноси и већи промет робе

Према последњим информацијама које је за ТВ N1 потврдила и Управа царина водостај Дунава расте, што ће донети и нормализацију речног робног транспорта. За разлику од суседне Мађарске, у Србији није било обуставе пловидбе ни током претходног периода, могло се чути у емисији ''N1 Репортери'' емитованој 30. октобра 2018. године на ТВ N1.

 

Репортерка Наташа Ковачев, укључила се у програм са Дунавског кеја у Новом Саду саопштавајући добру вест - да је Дунав током ноћи порастао за читавих 40 цм и да је упозорење о ниском пловидбеном нивоу укинуто.

Пораст нивоа реке ће узроковати нестанак пешчаних спрудова -  атракције коју су ових дана фотографилсали многи Новосађани, али и туристи. Још једна занимљивост која се помолила за време ниског водостаја су потопљени немачки бродови из Другог светског рата.

 

Новинарка је објаснила да је главни узрок ниском водостају Дунава мало падавина током последња три месеца и навела податак да кише у узводним земљама није било од 1. јула.

Међутим, како је последњих дана у Аустрији и Мађарској дошло до обилних падавина, а очекује се још један такав талас 1. и 2. новембра – Дунав је преко ноћи порастао.

 

Из Лучке капетаније Нови Сад наводе да иако је пловни пут обележен и одржава се прописно, садашњи пораст нивоа воде од 40 цм много значи због ширине пловног пута која је ових дана била смањена.

На питање водитеља да ли се низак водостај и мања проходност пловидбеног пута одражава и на приходе, репортерка је објаснила да података о томе нема. Она је цитирала и одговор Управе царина у коме је објашњено да речни саобраћај у Србији ни једног тренутка није био обустављен, већ су се само из предострожности на бродове товариле мање количине робе, што је податак прибављен од царинске испотаве Бездан.

 

У Луци Нови Сад су истакли да је њихов годишњи рекорд 1.200.000 тона претоварене робе, али да ће ове године, због ниског водостаја, бити задовољни ако достигну 750.000 тона. Они наводе и то да се у сушном периоду може користити свега половина капацитета барже како се она не би насукала, а да бродари морају да удвоструче опрез.

Захваљујући расту водостаја на Дунаву врло брзо се очекује потпуна нормализација робног транспорта реком, што су потврдили сви саговорници емисије ''N1 Репортери''.