Користимо "колачиће" како би побољшаљи употребљивост интернет сајта. Уколико наставите коришћење интернет странице, Ви прихватате услове коришћења. Више информација
17. 12. 2014.
Србија би до половине 2015.године требало да успостави нови транзитни компјутерски програм (НЦТС) и постане једна од 34 земље у Европи које користе компјутеризовани царински поступак, рекао је 16. децембра 2014. године, помоћник директора Управе царина Србије Веселин Милошевић на панелу о трговинској размени одржаном у склопу Самита Кине и земаља централне и источне Европе (погледајте видео).
Милошевић је казао да успостављање тог система унапређује сарадњу царинских администрација, како би унапред добиле информацију о роби, транспортном средству и вредности те робе, али и да би се унапред знала анализа ризика."Поступак транзита какав се сад користи је застарео и старомодан,базира се на папирној документацији, због чега доприноси дужем задржавању робе и повећава транспортне трошкове", рекао је Милошевић.
НЦТС је, према његовим речима, предуслов за чланство у ЕУ, користи га 28 земаља ЕУ, земље ЦЕФТЕ и Турска. Он је додао да је геостратешки положај Србије изузетно транзитног катарактера, јер Србија налази у центру Балкана, односно повезује земље југоисточне Европе са централном и западном Европом.
"Царинско подручје Србије тренутно је једино које прекида тај ланац НЦТС у Европи, што на неки начин доводи у питање опасност да се коридор 10 не користи, већ да роба иде преко Бугарске и Мађарске што би допринело негативно нашим буџетским приходима", навео је Милошевић.
Од априла 2013. Србија обавештава Европску комисју о томе шта је урађено у тој области и обавеза је да до краја 2014. све царинске испоставе буду технички оспособљена за примену НЦТС. Милошевић је рекао да је Управа Царина успешно технички опремила испоставе и да 21 компанија електронски комуницира са Управом и истакао да се око 70 до 80 камиона дневно одради преко НЦТС.
План је да се почетком 2015. године, НЦТС буде у националној примени и једини могући транзит кроз Србију.
Пријавите корупцију
Пријавите кршење прописа
Питајте нас